Bartholin Kisti ve Apsesi Tedavisi İstanbul

Vajinanın içerisinde, cinsel birleşmeyi ve sperm hücrelerinin yumurta hücresine ulaşmasını kolaylaştıran bazı biyolojik mekanizmalar vardır. Bu mekanizmalar arasında en önemlilerinden biri, bartholin isimli salgı bezleri sayesinde çalışır. Bartholin bezleri, cinsel uyarılma ile birlikte, salgıladıkları sıvı yardımıyla vajina içerisinde ıslaklık oluşmasını sağlarlar. Bu ıslaklık vajinaya kayganlık kazandırır ve cinsel ilişkiyi kolaylaştırır. Bartholin kisti ve apsesi tedavisi İstanbul için bize ulaşın.

Ancak bazı durumlarda, bu salgı bezlerinin kanallarında tıkanma meydana gelebilmektedir. Tıkanmaya bağlı olarak üretilen sıvılar vajina içerisine salınamaz, bezler şişmeye ve zaman içerisinde kistleşmeye başlarlar. Bartholin kisti olarak bilinen bu yapılar, bir enfeksiyon durumunda apse haline gelebilirler. ‘’Bartholin apsesi neden olur?’’, ‘’Bartholin kisti vajinismus yapar mı?’’, ‘’Bartholin kisti evde nasıl patlatılır?’’ ve ‘’Bartholin kisti bitkisel tedavi ile geçer mi?’’ gibi sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul bartholin kisti ve bartholin apsesi tedavisi hakkında bilgi almak için bizi arayabilir; kapsamlı bir görüşme için Prof. Dr. Hüseyin Cengiz gibi uzman bir jinekologdan randevu alabilirsiniz

Bartholin Kisti Nedir? Bartholin Apsesi Nedir?

Bartholin kisti, vajinanın girişindeki salgı bezlerinin tıkanmasıyla oluşan zararlı yapılardır. Bir vajinal enfeksiyon durumunda bu kistler, apseleşme riski taşımaktadır. Bartholin kisti kendisini, vajina girişinin yakınlarında bir yumru olarak hissettirir. Bu yumru, cinsel birleşmeyi zorlaştırabilmekte ve ilişki sırasında ciddi ağrılara yol açabilmektedir. İlk başlarda küçük ve fark edilmesi zor olan bu kistler, büyüdüklerinde veya enfeksiyon kaptıklarında çok daha ciddi sorunlara yol açabilirler.

Bartholin Kisti Neden Oluşur?

Bartholin kisti, vajinal girişin her iki yanında da bulunan bartholin isimli salgı bezlerinin tıkanması sonucu oluşur. Bu tıkanma pek çok sebepten meydana gelebilmektedir. Bu sebeplerin arasında genetik faktörler, vajina girişine uygulanan cerrahi operasyonlar ve enfeksiyonlar yer almaktadır. Bartholin kistleri, bel soğukluğu gibi cinsel yolla bulaşan hastalıklar veya yaygın bakteriyel enfeksiyonlar sonucu apseleşebilmektedir.

Bartholin Kisti Belirtileri Nelerdir?

Bartholin kisti belirtileri arasında şunlar yer alabilir:

• Cinsel birliktelik sırasında ağrı.
    • Vajinal bölgede temasa veya harekete karşı hassasiyet.
    • Yürürken, otururken veya koşarken genital bölgede ağrı hissi.
    • Vajina girişinin sağ veya sol yanında yumru. Bazı durumlarda kist, vajinanın her iki tarafında da görülebilmektedir.
    • Yüksek ateş.

Bartholin kisti belirtileri ve bartholin apsesi belirtileri; rahatsızlığın ilerleme durumuna göre kişiden kişiye değişebilir.

Bartholin Apsesi Kendiliğinden Geçer Mi?

Bartholin kistinin veya bartholin apsesinin kendiliğinden geçmesi zordur. Bunun en önemli sebebi, iyileşmenin sağlanabilmesi için kistin içeriğinin boşaltılması gerekmesidir. Ancak kistin apseye dönüşmesi durumunda bu da yeterli olmayabilir. Çünkü apsenin tamamen iyileşmesi ve tekrar etmemesi için antibiyotik tedavisi gerekebilir. Tüm bunlar tıbbi uygulama gerektiren işlemlerdir. Bilindiği kadarıyla bartholin kistinin, güvenilir ve kanıtlanmış bir bitkisel tedavisi yoktur.

Bartholin Apsesi Patlarsa Ne Olur? Bartholin Apsesi Patlaması Tehlikeli Mi?

Bartholin apsesinin içerisinde enfeksiyonlu sıvılar yer almaktadır. Bu sıvılar, gerektiği takdirde doktor kontrolü ile tahliye edilmelidir. Evde sıkılan ve patlatılan bartholin apsesi sonucu vajina içerisine dağılan sıvılar farklı enfeksiyonlara yol açabilir. Aynı şekilde kistleşmenin ve apseleşmenin tekrar etmesine yol açabilirler. Bunun yanı sıra evde bartholin kisti patlatmak, vajina içerisindeki hassas dokuların da zarar görmesine yol açabilir. Bartholin isimli salgı bezleri, vajinal ıslaklığın oluşması için çok önemlidir. Bu dokular zarar görürse vajinal kuruluk gibi son derece sıkıntılı sorunlar meydana gelebilir.

Bartholin Kisti Tedavisi Nasıl Olur? Bartholin Kisti Apsesi Nasıl Tedavi Edilir?

Bartholin kisti tedavisi genelde üç farklı yolla yapılmaktadır. Bunlardan ilki oturma banyosu olarak bilinen uygulamadır. Bu uygulama sırasında hastadan, içerisinde ılık su bulunan bir küvete oturması istenir. Küçük boyutlu, henüz fazla ilerleme göstermemiş apseler bu şekilde kendiliğinden yırtılabilir ve iyileşebilirler. Bir diğer tedavi uygulaması ise bartholin kistinin, küçük bir cerrahi uygulama ile boşaltılmasıdır. Üçüncü tedavi ise genelde, bahsetmiş olduğumuz diğer uygulamalarla birlikte kullanılan antibiyotik tedavisidir.

Bartholin Kisti Ameliyatı Nasıl Olur?

Bartholin kisti ameliyatı pek çok farklı şekilde gerçekleşebilmektedir. Bu uygulamalar sırasında genel veya lokal anesteziye başvurulduğu için hastalar ağrı hissi duymazlar. Doktor, bartholin apsesi ameliyatı kapsamında, apsenin üzerine ufak bir kesi atabilir ve apsenin içindeki sıvıyı tahliye edebilir. Bununla birlikte bartholin bezlerinin kanalları cerrahi işlem yardımı ile yeniden düzenlenebilir. Böylece yeniden kistleşme önlenmiş olur. Bartholin kisti ameliyatı kapsamında yapılabilen bir diğer işlem ise Word kateter isimli bir aparatla yapılmaktadır. Bu operasyonda bartholin kisti boşaltılır ve kistleşmenin meydana geldiği bölgeye kateterin, balonu andıran kısmı yerleştirilir. Balon, enjektör yardımı ile şişirilir ve uygulama son bulur. Böylece bölgede, kist oluşumunun tekrarlanması önlenmiş olur. Bartholin kisti ameliyatı, operasyonun kapsamına göre farklı sürelerde son bulabilir.

İstanbul Bartholin Kisti Tedavisi Fiyatları 2023

İstanbul bartholin kisti tedavisi fiyatları, tedavinin hangi yöntemle yapıldığına göre kişiden kişiye değişebilir. İstanbul bartholin ameliyatı fiyatları ve bartholin apsesi ameliyatı ücreti hakkında bilgi almak için bizi arayabilir; kapsamlı bir görüşme için Prof. Dr. Hüseyin Cengiz gibi uzman bir jinekologdan randevu alabilirsiniz.