Kapalı Polip Ameliyatı İstanbul

Rahim, üç farklı katmandan oluşan, dişi üreme sistemi için son derece kritik olan bir organdır. Bu katmanlar dıştan içe doğru, sırasıyla perimetrium tabakası, miyometrium tabakası ve endometrium tabakasıdır. Bahsi geçen katmanların her biri çok önemlidir. Ancak adet döngüsü ve gebelik gibi süreçler sırasında sürekli değişen endometrium tabakası, rahim katmanları arasında en önemlilerindendir. Kapalı polip ameliyatı İstanbul için bize ulaşın.

Rahmin en iç kısmında yer alan endometrium tabakasında bazı kitleler meydana gelebilmektedir. Bu kitleler arasında en sık karşılaşılanları polipler ve miyomlardır. Polipler, endometrium tabakasını meydana getiren dokuların fazla büyümesi ile meydana gelirler. Bazı durumlarda gündelik yaşamı zorlaştıran belirtilere ve şikâyetlere sebep olabilirler. Yazımızın devamında ‘’Rahim polipi neden oluşur?’’, ‘’Rahimde polip tedavisi nasıl olur?’’, ‘’Rahim polipleri nasıl geçer?’’ ve ‘’Laparoskopik polip ameliyatı nasıl yapılır?’’ gibi sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul kapalı polip ameliyatı hakkında bilgi almak için bizi arayabilir; kapsamlı bir görüşme için Prof. Dr. Hüseyin Cengiz gibi uzman bir jinekologdan randevu alabilirsiniz.

Rahimde Polip Nedir? Servikal Polip Nedir?

Rahimde polip, rahmin endometrium tabakasında oluşan, iyi huylu kitledir. Polipler çoğu zaman belirti vermezler. Endometrial polipler olarak da bilinen bu kitleler, bazı kadınlarda ise son derece rahatsız edici belirtilere yol açabilirler. Bu yüzden poliplerin düzenli aralıklarla doktor kontrolünden geçmeleri, gerektiğinde ise histeroskopi gibi gelişmiş uygulamalarla alınmaları gerekebilir.

Rahimde Polip Neden Oluşur?

Rahim polipleri, genelde östrojen ve progesteron gibi hormonlarda meydana gelen değişimler sonucu oluşur. Rahim poliplerinin meydana geldiği rahim katmanı, her ay belli ölçülerde değişim geçirmektedir. Hormon dengesizliği, bu değişim süreci sırasında polip gibi zararlı kitlelerin oluşmasına yol açabilmektedir.

Rahimde Polip Belirtileri Nelerdir?

Rahimde polip belirtileri arasında şunlar yer alabilir:

• Ara kanamalar.
    • Adet düzensizliği.
    • Adet kanamalarının normalden daha ağır olması.
    • Menopoza girilmiş olsa dahi vajinal kanama görülmesi.
    • Gebe kalmakta güçlük.

Rahim polipi belirtileri bu şekilde sıralanabilir.

Rahimde Polip Tedavisi Nasıl Yapılır?

Rahimde polip tedavisi, histeroskopi gibi gelişmiş teknikler içeren kapalı ameliyatlar ile yapılmaktadır. Histeroskopik polip ameliyatı sırasında hastanın karın bölgesine cerrahi kesiler atılmaz, işlemler vajinal yoldan gerçekleştirilir. Böylece karın veya göbek çevresinde dikiş izi kalmaz.

Kapalı Polip Ameliyatı Nedir? Rahimde Polip Ameliyatı Nedir?

Kapalı polip ameliyatı, histeroskopi yöntemi ile yapılan modern bir kadın hastalıkları tedavisidir. Bu ameliyat, açık polip ameliyatlarına kıyasla çok daha avantajlıdır. İyileşme süreci daha kısa ve ameliyat sonrası riskler daha düşüktür.  Kapalı polip ameliyatı, histeroskopik polip ameliyatı olarak da bilinmektedir.

Kapalı Polip Ameliyatı Ne Kadar Sürer?

Kapalı polip ameliyatı 30 ila 45 dakika kadar sürebilir. Bu operasyon hem açık ameliyatlara göre hem de bazı kapalı ameliyat uygulamalarına göre çok daha hızlıdır. Bahsetmiş olduğumuz süre, ameliyatın kapsamına göre kişiden kişiye bir miktar değişebilir.

Kapalı Polip Ameliyatı Ağrılı Mıdır?

Kapalı polip ameliyatı ağrılı değildir. Çünkü ameliyat öncesinde hastaya, ağrı hissetmesini önlemek amacıyla anestezi uygulanır. Genel anestezi gibi uygulamalar sayesinde hastalar, polip ameliyatı sırasında kesinlikle ağrı hissetmezler.

Kapalı Polip Ameliyatı Adetin Kaçıncı Günü Yapılır?

Kapalı polip ameliyatı, adet kanamaları bittikten yaklaşık 2 ila 3 gün sonra yapılmaktadır. Bu süreçte kanama ve kanama sonrası akıntılar büyük oranda kesilmiş olur. Böylece doktor, rahim içerisindeki kitleleri çok daha rahat değerlendirebilir. Gerekli cerrahi işlemleri kolayca gerçekleştirebilir. Doktorunuz sizinle birlikte, adet takviminizi de göz önünde bulundurarak uygun bir ameliyat tarihi belirleyecektir.

Kapalı Polip Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Kapalı polip ameliyatı, genel anestezi altında yapılan modern bir tedavidir. Anestezi uygulamasının ardından gerekli hazırlıklar yapılır ve operasyona başlanır. Operasyon sırasında hasta özel bir masadadır. Vajina duvarları, spekulum gibi aparatlar yardımıyla aralanmıştır. Ameliyat için gerekli aralığı oluşturmak adına hastaya ilaç uygulaması da yapılabilir. Ameliyat sırasında doktor, ince bir tüple histeroskopi kamerasını vajinadan rahme iletir. Rahim ağzı, rahim ve poliple görsel temas kurduktan sonra dikkatle polipi alır ve ameliyat sonlanmış olur.

Kapalı Polip Ameliyatı Sonrası İyileşme Süreci Nasıldır?

Kapalı polip ameliyatı olan kadınlar, genelde aynı gün taburcu edilirler. Polip ameliyatının iyileşme süreci oldukça hızlıdır. Çünkü ameliyat sırasında polip haricindeki hiçbir dokuya cerrahi müdahale yapılmaz. Bu yüzden karında veya genital bölgede dikiş izi kalmaz. Kapalı polip ameliyatı olan kadınlar, ameliyat sonrası bir süre cinsel ilişkide bulunmamalıdır. Aynı şekilde bir süre ağır işler yapmamalı, havuza veya denize girmemeli ve doktor tavsiyelerine dikkat etmelidirler. Aynı şekilde kişisel hijyene de son derece dikkat etmek gerekir.

İstanbul Kapalı Polip Ameliyatı Fiyatları 2023

İstanbul kapalı polip ameliyatı fiyatları, tedavinin kapsamına ve nerede yapıldığına göre kişiden kişiye değişebilir. İstanbul rahimde polip ameliyatı fiyatları, histeroskopi ile polip ameliyatı fiyatları ve benzer konular hakkında bilgi almak için bizi arayabilir; kapsamlı bir görüşme için Prof. Dr. Hüseyin Cengiz gibi uzman bir kadın hastalıkları doktorundan randevu alabilirsiniz.