Rahim Ağzı Yetmezliği Tedavisi İstanbul

Gerek gebelik gerçekleşmeden önce gerekse de gebelik gerçekleştikten sonra rahimde pek çok önemli değişim yaşanır. Bu değişimlerin çoğunluğu, gebeliğin sağlıklı bir şekilde devam edebilmesine yöneliktir. Ancak bazı durumlarda, rahim dokularında yaşanan değişimler gebeliğin gidişatını tehdit edebilir. Bu da gebeliğin düşükle sonuçlanmasına veya erken doğum yapılmasına yol açabilir. Bahsi geçen durumlardan biri de rahim ağzı yetmezliği olarak bilinen durumdur. Rahim ağzı yetmezliği tedavisi İstanbul için bize ulaşın.

Rahim ağzı yetmezliğinde, rahim ağzı gebeliğin görece erken haftalarında açılmaya başlar. Bu da rahme tutunan embriyo için tehdit oluşturur. Rahim ağzı yetmezliği neredeyse hiç belirti vermeden meydana gelen bir sorundur. Bu yüzden genelde, gebelik takibi kapsamında yapılan muayeneler sırasında tespit edilir. Yazımızın devamında ‘’Rahim ağzı yetmezliği neden olur?’’, ‘’Rahim ağzı neden erken açılır?’’, ‘’Rahim ağzı yetmezliği tedavisi nasıl yapılır?’’ ve ‘’Rahim ağzı yetmezliğinin bitkisel tedavisi var mı?’’ gibi sorulara yanıt bulabilirsiniz. İstanbul rahim ağzı yetmezliği tedavisi hakkında bilgi almak için bizi arayabilir; kapsamlı bir görüşme için Prof. Dr. Hüseyin Cengiz gibi uzman bir kadın hastalıkları doktorundan randevu alabilirsiniz.

Rahim Ağzı Yetmezliği Nedir?

Rahim ağzı yetmezliği, gebelik sırasında rahim ağzının açılması sebebiyle görülen rahatsızlıktır. Bu rahatsızlık genelde gebeliğin 12 ila 22. haftaları arasında ve 24 ila 32. haftaları arasında, gebeliğin düşükle sonuçlanmasına yol açabilmektedir. Tekrarlayan düşük nedenleri arasında rahim ağzı yetmezliği de bulunmaktadır. Rahim ağzı yetmezliği tedavisi sayesinde bahsi geçen düşük riski ortadan kaldırılabilmektedir.

Rahim Ağzı Yetmezliği Neden Olur?

Rahim ağzı yetmezliği, rahimle veya rahim ağzıyla ilgili geçirilmiş bir operasyon sonrasında görülebilmektedir. Aynı şekilde genetik faktörlerin de rahim ağzı yetmezliğine sebep olabildiği bilinmektedir. Genel olarak rahim ağzının zarar görmesine yol açabilen faktörler, rahim ağzı yetmezliğine sebep olabilirler.

Rahim Ağzı Yetmezliği Belirtileri Nelerdir?

Rahim ağzı yetmezliği herhangi bir belirtiye sebep olmaz. Yalnızca rahim ağzı yetmezliği olan kadınların bazılarında, vajinal akıntıların rengi normalden farklı olabilir. Bu da rahim ağzı yetmezliğini teşhis etmek için yeterli değildir. Çünkü bahsi geçen belirti, sağlıklı gebelikler sırasında da ortaya çıkabilmektedir. Rahim ağzı yetmezliğinin kesin olarak teşhis edilebilmesi için bir kadın doğum doktoruyla görüşmek şarttır.

Rahim Ağzı Yetmezliği Genetik Mi?

Rahim ağzı yetmezliği genetik temelli olabilmektedir. Yani aile üyelerinden birinde rahim ağzı yetmezliği olan kadınlar, bu rahatsızlık bakımından risk altında olabilirler.

Rahim Ağzı Yetmezliği Kısırlık Yapar Mı?

Rahim ağzı yetmezliği kısırlığa sebep olmaz. Rahim ağzı yetmezliğinin gebeliği zorlaştırdığına yönelik herhangi bir bilimsel araştırma veya bulgu yoktur.

Rahim Ağzı Yetmezliği Düşüğe Yol Açar Mı?

Rahim ağzı yetmezliği düşüklere sebep olabilir. Özellikle de gebeliğin 12 ila 24. haftaları arasında rahim ağzı yetmezliğine bağlı düşükler gözlenebilir. Aynı zaman bu rahatsızlık, tekrarlayan düşük nedenleri arasında da yer almaktadır.

Rahim Ağzı Yetmezliği Erken Doğuma Sebep Olur Mu?

Rahim ağzı yetmezliği erken doğum yol açabilmektedir. Rahatsızlığın boyutu ve gebeliğin ilerleme durumuna göre rahim ağzı yetmezliği olan kadınlar erken doğum riski taşıyabilirler.

Rahim Ağzı Yetmezliği Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Rahim ağzı yetmezliği tedavisi kapsamında yapılan serklaj işlemi genelde 5 ila 10 dakika içerisinde tamamlanmaktadır. Yani rahim ağzı yetmezliği tedavisi son derece hızlı bir uygulamadır.

Rahim Ağzı Yetmezliği Tedavisi Nasıl Yapılır?

Rahim ağzı tedavisinde ilk olarak medikal tedaviye yani ilaç uygulamalarına başvurulmaktadır. Eğer ilaç tedavisiyle istenilen başarıya ulaşılmazsa rahim ağzı yetmezliği ameliyatı, TAC ameliyatı veya serklaj olarak bilinen operasyona başvurulabilir. Doktor, tedavi işleminin detaylarını hastaya özel olarak planlayacaktır.

Rahim Ağzı Yetmezliği Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Rahim ağzı yetmezliği ameliyatı, rahim ağzının özel bir dikiş uygulamasıyla doğuma kadar kapatılmasıdır. Bu işlem genelde lokal anesteziyle yapılmaktadır. TAC ameliyatı veya serklaj isimleriyle de bilinen işlem sayesinde düşük veya erken doğum gibi riskler büyük oranda ortadan kaldırılabilir. Bu ameliyat hakkında detaylı bilgi almak için sitemizde yer alan TAC Ameliyatı isimli yazıyı inceleyebilirsiniz.

İstanbul Rahim Ağzı Yetmezliği Tedavisi Fiyatları 2023

İstanbul rahim ağzı yetmezliği tedavisi fiyatları, tedavinin kapsamına göre kişiden kişiye değişebilir. İstanbul rahim ağzı yetmezliği ameliyatı fiyatları hakkında bilgi almak için bizi arayabilir; kapsamlı bir görüşme için Prof. Dr. Hüseyin Cengiz gibi uzman bir kadın hastalıkları doktorundan randevu alabilirsiniz.