Rahimde Perde Ameliyatı İstanbul

Rahim, gebeliğin gerçekleşebilmesi, bebeğin sağlıklı bir şekilde gelişebilmesi ve doğumun mümkün olabilmesi için son derece önemli bir organdır. Bu organda görülebilecek doğumsal bozukluklar veya sonradan meydana gelen rahatsızlıklar; adet sürecinden gebeliğe kadar pek çok olayı etkileyebilir. Rahim perdesi, rahimde perde veya çatal rahim olarak bilinen rahatsızlık da doğuştan gelen bir rahim hastalığıdır. Bu hastalık her ne kadar kısırlığa yol açmasa da gebeliğin gidişatını olumsuz etkileyebilir, düşüklere veya tehlikeli erken doğumlara ön ayak oluşturabilir. Rahimde perde ameliyatı İstanbul için bize ulaşın.

Yazımızın devamında ‘’Rahim perdesi neden olur?’’, ‘’Çatal rahim gebeliğe engel mi?’’, ‘’ Rahim perdesi tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Rahimde perde ameliyatı nasıl yapılır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt bulabilirsiniz. İstanbul rahim perde ameliyatı hakkında bilgi almak için bizi arayabilir; kapsamlı bir görüşme için Prof. Dr. Hüseyin Cengiz gibi uzman bir kadın hastalıkları doktorundan randevu alabilirsiniz.

Rahim Perdesi Nedir? Rahimde Perde Nedir?

Rahim perdesi, tıp dilinde uterin septum olarak bilinen, rahmin doğuştan gelen bir yapı bozukluğudur. Çatal rahim, rahim perdesi ve rahimde perde olarak bilinen bu yapısal bozukluk, düşük ve erken doğum riskini arttırabilen bir rahatsızlıktır. Rahim perdesi sebebiyle rahmin hacminde daralma gözlenebilir, buna bağlı olarak da özellikle gebelik sırasında çeşitli sorunlar meydana gelebilir.

Rahimde Perde Neden Oluşur? Rahim Perdesi Neden Olur?

Rahim perdesi doğumsal bir sorundur. Rahim perdesi, henüz bebek daha doğmamışken rahmi iki bölüme ayırmaktadır. Ancak doğum yaklaşırken bu perde zaman içerisinde erir ve bahsi geçen bölümler birleşir. Bazı kişilerde rahim perdesi erimez ve doğumdan sonra da varlık gösterir. Bu da daha önce bahsetmiş olduğumuz sorunlara yol açabilir.

Rahimde Perde Belirtileri Nelerdir? Rahim Perdesi Belirtileri Nelerdir?

Rahimde perde, neredeyse hiçbir şikâyete sebep olmaz. Bu yüzden teşhis edilmesi veya fark edilmesi son derece zordur. Adet düzeni ve adet kanamalarıyla ilgili hiçbir belirtisi olmayan bu rahatsızlık; kısırlığa da yol açmamaktadır. Bu yüzden rahim perdesi genelde, rutin jinekoloji muayeneleri sırasında teşhis edilmektedir.

Rahim Perdesi Tekrarlar Mı?

Tedavi edilen rahim perdesi yeniden oluşmaz veya tekrarlamaz. Çünkü rahim perdesi doğuştan gelen bir sorundur. Kişinin yetişkinlik yaşamında, rahimde yeniden perde oluşması daha önce rastlanmış bir sorun değildir. Bu yüzden rahim perdesi tedavisi olan kadınların, rahimlerinde yeniden perde oluşmasından korkmasına gerek yoktur.

Rahim Perdesi Kendiliğinden Geçer Mi?

Rahim perdesi, anne karnındayken her dişi bireyin sahip olduğu bir dokudur. Bu doku, doğum öncesinde erir ve kaybolur. Ancak rahim perdesi erimeyen ve bu şekilde doğan çocuklarda; rahim perdesi yetişkinlik hayatı boyunca kalabilir. Bu yapının kendiliğinden erimesi veya kaybolması beklenmez. Rahim perdesinin eriyebilmesi veya ortadan kalkması için tıbbi tedaviler gereklidir.

Rahim Perdesi Olanlar Hamile Kalabilir Mi?

Rahminde perde olan kadınlar hamile kalabilirler. Rahim perdesi gebeliği engelleyen, kısırlığa yol açan veya gebelik ihtimalini düşüren bir rahatsızlık değildir. Rahim perdesinin asıl zararı, gebelik meydana geldikten sonra hissedilmektedir. Bu anormal oluşum, gebelik sürecinde rahmin hacmini azaltır. Yani gelişmekte olan bebek, normale kıyasla daha küçük bir alana sıkışmıştır. Bu da erken doğumlara ve düşüklere sebep olabilemektedir.

Rahim Perdesi Tedavisi Nasıl Yapılır?

Rahim perdesinin herhangi bir ilaçlı tedavisi yoktur. Rahimde perde tedavisi genelde histeroskopi isimli kapalı ameliyat uygulamasıyla yapılır. Bu ameliyat sırasında hastanın karnına veya göbek çevresine kesi atılmaz. Ameliyat, vajina yolu ile gerçekleşir. Böylece hastalar çok daha hızlı iyileşir ve dikiş izi gibi sorunlara sahip olmazlar.

Rahim Perde Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Rahimde perde ameliyatı, çoğunlukla genel anesteziyle yapılmaktadır. Bu ameliyat sırasında, daha önce de bahsettiğimiz gibi histeroskopi isimli özel işlemden yararlanılır. Histeroskopi ameliyatı sırasında hastanın vajinasından rahmine; ince bir tüp iletilir. Bu tüp içerisinde özel bir kamera ve mikro cerrahi araçları vardır. Böylece doktor monitörden rahim içerisini anlık olarak izleyebilir ve rahim perdesini tedavi edebilir. Rahimde perde ameliyatı genelde yarım saat içerisinde son bulmaktadır.

Rahim Perde Ameliyatı Sonrası İyileşme Süreci Nasıldır?

Rahim perde ameliyatı olan kadınlar, genelde aynı gün taburcu edilirler. Histeroskopi sayesinde hastanın iyileşme süreci çok daha hızlıdır. Doktorun önerisine göre birkaç gün içerisinde gündelik yaşama dönülebilir. Ancak tam olarak iyileşene kadar zorlayıcı işler yapılmamalıdır.

Rahim Perde Ameliyatı Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Rahimde perde ameliyatı olan kadınlar, şu gibi durumlara dikkat etmelidir:

• Bir süre yorucu işler yapılmamalıdır.
    • Bir süre cinsel ilişki önerilmez.
    • Doktorun önerdiği süre boyunca havuza veya denize girilmemelidir.
    • Birkaç gün kadar banyo yapılmamalı, daha sonra ise ayakta duş alınmalıdır.
    • Genel hijyene dikkat edilmelidir.

Rahim perdesi ameliyatı sonrası dikkat edilmesi gerekenler bu şekilde sıralanabilir.

İstanbul Rahim Perde Ameliyatı Fiyatları 2023

İstanbul rahim perde ameliyatı fiyatları, ameliyatın kapsamına göre kişiden kişiye değişebilir. İstanbul rahim perdesi ameliyatı fiyatları hakkında bilgi almak için bizi arayabilir; kapsamlı bir görüşme için Prof. Dr. Hüseyin Cengiz gibi uzman bir kadın hastalıkları doktorundan randevu alabilirsiniz.