Menopoz Tedavisi İstanbul

Ergenlik dönemine girilmesiyle birlikte, kız çocukları adet görmeye başlarlar. Adet kanamaları, bireyin sağlığı ve doğurganlığı için son derece önemlidir. Hormonların kontrolü altında, belli bir düzende gerçekleşen bu kanamalar, 45 ila 55 yaşları arasında kadar devam ederler. Daha sonra ise menopoz adı verilen bir sürece girilir. Bu süreçte, adet kanamalarına yol açan hormonların, vücut üzerindeki etkileri azalmaya başlar. Menopoz tedavisi İstanbul için bize ulaşın.

Yumurta rezervlerinin de tükenmesiyle adet kanamaları kesilir. Menopoz dönemine giren kadınlar, bazı rahatsız edici şikâyetlere sahip olabilirler. Bunlara ek olarak bazı kadınlar, menopoz döneminde, hormon değişimi sebebiyle bazı kronik rahatsızlıklar açısından risk altında olabilirler. Menopoz tedavisi olarak bilinen uygulama sayesinde hem bahsi geçen rahatsız edici belirtileri hafifletmek hem de menopoza bağlı meydana gelebilecek rahatsızlıkları önlemek mümkündür. Yazımızın devamında ‘’Menopoza kaç yaşında girilir?’’, ‘’Menopoz geçer mi?’’, ‘’Menopoz ne zaman biter?’’ ve ‘’Menopoz tedavisi nasıl yapılır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul menopoz tedavisi hakkında bilgi almak için bizi arayabilir; kapsamlı bir görüşme için Prof. Dr. Hüseyin Cengiz gibi uzman bir kadın hastalıkları doktorundan randevu alabilirsiniz.

Menopoz Nedir?

Menopoz, yumurtalık aktivitelerinin durması ve adet kanamalarının son bulmasıyla birlikte girilen dönemdir. Her kadın, belli yaşlarda menopoza girmektedir. Yani menopozu önlemenin herhangi bir yolu yoktur. Bu süreçte, bazı hormonların kesilmesiyle birlikte, kadın vücudunda belli değişimler meydana gelebilir. Kadınlar, östrojen ve progesteron gibi hormonların azalmasına bağlı olarak bazı şikâyetlere sahip olabilirler.

Menopoz Yaşı Kaç? Kaç Yaşında Menopoza Girilir?

Menopoz yaşı, dünya genelinde 45 ila 55 arasında değişiklik göstermektedir. Ülkemizde ise kadınların çoğu 45 ila 48 yaşları arasında menopoza girerler. Eğer menopoza 40 yaşından erken girilirse buna erken menopoz ismi verilir.

Erken Menopoz Nedir?

Erken menopoz, kişinin 40 yaşından erken menopoza girmesi durumudur.

Erken Menopoz Nedenleri Nelerdir?

Erken menopoz; cerrahi müdaheleler, bağışıklık sistemi hastalıkları, kemoterapi gibi tedaviler ve bazı enfeksiyonlar sonucu meydana gelebilmektedir. Genetik faktörlerin de erken menopoza girilmesinde önemli bir etmen olduğu düşünülmektedir.

Menopoz Tedavisi Nedir?

Menopoz tedavisi, menopoza bağlı ortaya çıkan şikâyetlerin ortadan kaldırılması için yapılan uygulamalardır. Bu uygulamaların bir diğer amacı ise menopoz sürecinde, bazı kronik hastalıkların görülme riskini düşürmektir. Aynı şekilde kişinin, menopoz döneminde daha işlevsel ve sağlıklı bir cinsel yaşama sahip olabilmesi için de yapılabilir.

Menopoz Kaç Yıl Sürer?

Menopoza girilmesiyle birlikte deneyimlenen olumsuz durumların birkaç yıl devam etmesi beklenmektedir. Genelde adet kanamasının kesildiği süreçten 4 yıl sonra menopoza bağlı ortaya çıkan şikâyetlerin kesilmesi beklenir.

Menopoz Belirtileri Nelerdir?

Menopoz belirtileri arasında şunlar yer alabilir:

• Sıcak basması hissi.
    • Kilo alımı.
    • Gece terlemesi.
    • Gerginlik hissi.
    • Kaygı bozukluğu
    • Cinsel isteksizlik.
    • Vajinal kuruluk.
    • Normal olmayan vajinal akıntılar veya kanama.
    • Memelerde temasa karşı hassasiyet.
    • Baş ağrısı.

Menopoza bağlı olarak bahsi geçen belirtiler deneyimlenebilir.

Lazerle Menopoz Tedavisi Nasıl Yapılır?

Lazerle menopoz tedavisi, menopoza bağlı ortaya çıkan cinsel isteksizlik ve vajinal kuruluk gibi sorunların tedavi edilmesi amacıyla yapılır. Bu uygulama sırasında gelişmiş lazer cihazları kullanılır. Doktor tarafından dikkatle gerçekleştirilen bu tedavi sırasında, hedef bölgelere kontrollü lazer atımları gönderilir. Böylece vajinal dokuların gençleşmesi sağlanır. Bu uygulama hakkında detaylı bilgi almak için sitemizde yer alan Lazerle Menopoz Tedavisi isimli yazıyı inceleyebilirsiniz.

Menopoz Tedavisi Nasıl Yapılır? Hormon Replasman Tedavisi Nasıl Yapılır?

Menopoz tedavisi sırasında öncelikle, bireyin şikâyetleri dinlenir. Doktor bu şikâyetlere yönelik muayeneler ve testler gerçekleştirebilir. Daha sonra ise hastanın sağlık durumuna yönelik tedavi uygulamaları planlanır. Bu tedaviler sırasında hastaya, hormon içerikli ilaçlar reçete edilebilir. Böylece vücudun, menopoz döneminde ani bir azalma gösteren hormonların eksikliğine alışması sağlanır. Bu tedavi hormon replasman tedavisi olarak da bilinmektedir. Bahsi geçen tedaviye ek olarak, hastanın yaşadığı şikâyetlere yönelik farklı tedavi uygulamaları da gerçekleştirilebilir.

Menopoz Tedavisi Neden Önemlidir?

Menopoz döneminde, kalp ve damar hastalıkları gibi ciddi rahatsızlıkların ortaya çıkma riski, görece fazladır. Bu yüzden hastalar, herhangi bir tedavi programına dahil olmasalar bile düzenli olarak doktor muayenesinden geçmelidirler. Böylece düzenli olarak çeşitli hastalıkların riskleri değerlendirilebilir, gerekli durumlarda erkenden tedavi işlemlerine başlanabilir. Menopoz tedavisinin bir diğer önemli yanı ise bu süreçte son derece sıkıntılı belirtiler deneyimleyen kadınların, tedavi sayesinde daha sağlıklı bir gündelik yaşama sahip olabilmeleridir. Aynı şekilde menopoz sırasında görülen ve cinsel yaşamla alakalı olan sorunların tedavisi de menopoz tedavisi kapsamında gerçekleştirilebilmektedir. Lazerle menopoz tedavisi bahsi geçen amaçla yapılan tedavilerden biridir.

İstanbul Menopoz Tedavisi Fiyatları 2023

İstanbul menopoz tedavisi fiyatları, tedavinin kapsamına göre kişiden kişiye değişebilir. İstanbul menopoz tedavisi fiyatları hakkında bilgi almak için bizi arayabilir; kapsamlı bir görüşme için Prof. Dr. Hüseyin Cengiz gibi uzman bir kadın hastalıkları doktorundan randevu alabilirsiniz.