İstmosel Tedavisi İstanbul

Sezaryen doğum, normal doğumun riskli kabul edildiği veya tercih edilmediği durumlarda yapılan cerrahi bir uygulamadır. Bu uygulama sırasında doktor, karın bölgesine uygulanan sıralı kesiler yardımı ile rahme ulaşır. Böylece bebeğin doğumu başarı ile gerçekleştirilmiş olur. Doğum tamamlandıktan sonra annenin karın bölgesine atılan kesiler, özel dikiş uygulamalarıyla kapatılır. Doğumdan sonraki bir ila iki aylık süreçte bu ameliyat bölgesinin büyük oranda iyileşmesi beklenir. Ancak bazı kişilerde iyileşme, beklendiği gibi gerçekleşmeyebilir. İstmosel tedavisi İstanbul için bize ulaşın.

Rahmin ön kaslarının gerektiği gibi iyileşememesi sonucu istmosel veya sezaryen skar hastalığı olarak bilinen rahatsızlık meydana gelebilir. Bu rahatsızlık, son derece rahatsız edici vajinal akıntılara, kasık ağrılarına ve kısırlık gibi sorunlara yol açabilir. İstmosel tedavisi, günümüzde histeroskopi ve laparoskopi gibi modern, robotik cerrahi işlemleriyle gerçekleştirilebilmektedir. Yazının devamında ‘’İstmosel neden olur?’’, ‘’İstmosel belirtileri nelerdir?’’, ‘’İstmosel kısırlık yapar mı?’’ ve ‘’Sezaryen skar hastalığı nasıl geçer?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt bulabilirsiniz. İstanbul istmosel tedavisi hakkında bilgi almak için bizi arayabilir; kapsamlı bir görüşme için Prof. Dr. Hüseyin Cengiz gibi uzman bir kadın hastalıkları doktorundan randevu alabilirsiniz.

İstmosel Nedir? Sezaryen Skar Hastalığı Nedir?

İstmosel, sezaryen doğumların ardından, rahmin kesi atılan bölgesinde meydana gelen ceptir. Sezaryen skar defekti olarak da bilinen bu cepsi yapılar içerisinde adet kanı birikebilir. Bu birikim zaman içerisinde iltihaba sebep olabilir. Rahim dokusunda meydana gelen iltihap olası gebelikleri zorlaştırabildiği gibi kişinin, son derece sıkıntılı şikâyetlerle karşı karşıya kalmasına yol açabilir. Bu yüzden istmosel, sezaryen skar hastalığı veya sezaryen skar defekti olarak bilinen bu hastalık; vakit kaybedilmeden tedavi edilmelidir.

İstmosel Neden Olur?

İstmosel, sezaryen doğumun bir komplikasyonu (yan etkisi) olarak karşımıza çıkmaktadır. Sezaryen doğum sayesinde, 20. ve 21. yüzyılda milyonlarca annenin ve bebeğin hayatı kurtulmuştur. İnsanlık tarihindeki en önemli cerrahi operasyonlardan biri olarak bilinen sezaryen doğum, bazı durumlarda istmosel gibi sorunlara yol açabilmektedir. Sezaryen sırasında rahme atılan kesinin düzgün ve beklendiği gibi iyileşmemesi sonucu meydana gelen bu rahatsızlık; günümüzde histeroskopi ve laparoskopi içeren uygulamalarla tedavi edilebilmektedir.

İstmosel Belirtileri Nelerdir?

İstmosel belirtileri şunlardır:

• Adet bittikten sonra devam eden lekelenme tarzında kanamalar
    • Normal olmayan, koyu renkli ve kötü kokulu vajinal akıntılar.
    • Kasıklarda ve karında ağrı hissi.
    • Dış gebelik.
    • Gebe kalmakta güçlük.
    • Cinsel birliktelik sırasında ağrı.

İstmosel belirtileri bu şekilde sıralanabilir.

İstmosel Tehlikeli Mi?

İstmosel rahimde sebep olduğu enfeksiyon sebebiyle epey tehlikeli bir rahatsızlıktır. Bu tehlike kişinin hayatını riske atacak kadar büyük değildir. Ancak kişi gündelik yaşamı sırasında son derece ağrılı sancılar hissedebilir, kötü kokulu akıntılara sahip olabilir. İkincil kısırlık da istmoselin en yaygın belirtileri arasında yer almaktadır.

İstmosel Tedavi Edilmezse Ne Olur?

İstmosel tedavi edilmezse, istmosele bağlı deneyimlenen rahatsız edici belirtiler, hastanın hayatını etkilemeye devam eder. Aynı şekilde tedavi gerçekleşmezse hastanın gebe kalması son derece zorlaşabilir. Bu yüzden istmoselden şüphelenen kadınlara, vakit kaybetmeden bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ile görüşmeleri önerilir.

İstmosel Tedavisi Nasıl Yapılır?

İstmosel tedavisi gelişmiş cerrahi uygulamalarla yapılmaktadır. Bu uygulamalar kapalı ameliyat teknikleriyle gerçekleştirilirler. İstmosel tedavisinde kullanılan başlıca kapalı ameliyat uygulamaları; laparoskopi ve histeroskopidir. Her iki operasyon da açık ameliyatlara kıyasla çok daha avantajlıdır. Hastalar bu ameliyatlardan sonra çok daha hızlı iyileşirler. Enfeksiyon riski de açık ameliyatlara kıyasla epey düşüktür.

Laparoskopik İstmosel Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Laparoskopik istmosel ameliyatı, çoğunlukla genel anestezi altında yapılmaktadır. Bu ameliyat sırasında hastanın karın bölgesine, boyutları 0,5 ila 1 santimetre arasında değişen 3 adet kesi atılır. Bahsi geçen kesiler yardımı ile hastanın vücut içine bir mikro kamera sokulur. Bu kameradan istmoselin durumu değerlendirilir ve yine mikro cerrahi uygulamalarıyla planlanan işlemler gerçekleştirilir. Bu ameliyat genelde 1 saat kadar sürmektedir. Hastalar laparoskopik istmosel ameliyatı sonrası 1 gece hastanede kalabilir veya aynı gün taburcu edilebilirler.

Histeroskopik İstmosel Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Histeroskopik istmosel ameliyatı çoğunlukla genel anesteziyle yapılmaktadır. Bu ameliyat sırasında hastanın karın bölgesine küçük veya büyük hiçbir kesi atılmaz. Ameliyat, vajina içerisinden, özel bir kamera yardımıyla gerçekleştirilir. Vajina duvarları aralandıktan sonra hastanın rahmine, ince bir tüpe bağlı kamera ve küçük cerrahi araçlar gönderilir. Kameradan gelen anlık görüntü yardımıyla istmosel durumu değerlendirilir ve gerekli tedaviler gerçekleştirilir. Bu ameliyat genelde 20 dakika içerisinde son bulmaktadır. Histeroskopi ile istmosel ameliyatı olan kadınlar, çoğunlukla aynı gün taburcu edilirler. Her iki ameliyatın ardından da hastalar, tam iyileşme sağlanana kadar ağır işler yapmamalıdır. Aynı şekilde bir süre cinsel birliktelikte bulunmamaları önerilir.

İstanbul İstmosel Tedavisi Fiyatları 2023

İstanbul istmosel tedavisi fiyatları, tedavinin türüne göre kişiden kişiye değişebilir. İstanbul istmosel ameliyatı fiyatları hakkında bilgi almak için bizi arayabilir; kapsamlı bir görüşme için Prof. Dr. Hüseyin Cengiz gibi uzman bir kadın hastalıkları doktorundan randevu alabilirsiniz.