Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı İstanbul

Yumurtalıklarda, yumurta folikülü adı verilen yapılar bulunur. Bu yapılar, ergenliğe giren bireylerde, her ay belli sayıda olgunlaşır ve çatlayarak içlerindeki yumurta hücresini açığa çıkarırlar. Adet döngüsü kapsamında gerçekleşen bu olay, dişi bireylerde doğurganlığın en önemli adımlarından biridir. Bahsi geçen yumurta folikülleri, östrojen ve progesteron gibi hormonlardaki dengesizlikler sebebiyle olması gerektiği gibi çatlayamayabilirler. Çatlamayan foliküllerin içerisinde zamanla sıvı birikimi gözlenebilir ve buna bağlı olarak bu küçük yapılar, zaman içerisinde kistleşebilirler. Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı İstanbul için bize ulaşın.

Yumurtalık kisti olarak bilinen ve çoğu zaman iyi huylu olan bu kistler, bazı bireylerde son derece rahatsız edici belirtilere sebep olabilirler. Bu belirtilerden kurtulmak için yapılan en etkili ve başarılı tedavi uygulaması; kapalı (laparoskopik) yumurtalık kisti ameliyatıdır. Yazımızın devamında ‘’Laparoskopik yumurtalık kisti ameliyatı ne kadar sürer?’’, ‘’Laparoskopik yumurtalık kisti ameliyatı sonrası iyileşme süreci nasıldır?’’, ‘’Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı nasıl olur?’’ ve ‘’Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı sonrası kanama ve ağrı olur mu?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul kapalı yumurtalık kisti ameliyatı hakkında bilgi almak için bizi arayabilir; kapsamlı bir görüşme için Prof. Dr. Hüseyin Cengiz gibi uzman bir jinekologdan randevu alabilirsiniz.

Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Nedir?

Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı, yumurta foliküllerinin gerektiği gibi çatlayamaması sonucu, yumurtalıklarda oluşan kistlerin alınması amacıyla yapılan gelişmiş bir tedavi uygulamasıdır. Bu operasyon, klasik veya açık yumurtalık kisti ameliyatıyla kıyaslandığında çok daha modern bir uygulamadır. Laparoskopik yöntemlerle yapıldığı için laparoskopik yumurtalık kisti ameliyatı olarak anılması da mümkündür.

Yumurtalık Kisti Nedir?

Yumurtalık kisti, hormon bozukluğu ve benzeri sebeplerle yumurtalıklarda oluşan, zararlı olabilen kisttir. Yumurtalıklarda oluşan kistlerin birden fazla türü vardır. Bu kistler aynı zamanda yumurtlama kisti, korpus luteum kisti ve over kisti gibi isimlerle de bilinirler. Yumurtalık kistlerinin bazıları ilaç tedavisi ile kontrol altına alınabilirken bazıları ise ameliyat gerektirebilmektedir.

Yumurtalık Kisti Nedenleri Nelerdir?

Yumurtalık kisti nedenleri arasında en öne çıkanı hormon dengesizliğidir. Üreme sistemi organları ve bu organların sorumlu olduğu döngülerin çoğu hormonların kontrolü altında işlev görürler. Progesteron ve östrojen gibi hormonlarda meydana gelen dengesizlik, yumurtalık kistleriyle beraber daha pek çok sağlık sorununa yol açabilmektedir.

Yumurtalık Kisti Belirtileri Nelerdir?

Yumurtalık kisti belirtileri arasında şunlar yer alabilir:

• Adet sürecinin normalden çok daha ağır geçmesi.
    • Gebe kalmanın güçleşmesi, kısırlık.
    • Karında şişkinlik hissi.
    • Adet düzeninin bozulması, adet düzensizliği.
    • İdrara çıkma sıklığının artması.
    • Mide bulantısı ve kusma.
    • Yüksek ateş.
    • Karnın alt bölgelerinde ve kasıklarda ağrı.

Yumurtalık kistleri genelde belirti vermezler. Belirti verdikleri durumlarda ise bu gibi şikâyetlere yol açabilirler. Over kisti belirtileri deneyimleyen kadınlara, yakın zamanda bir kadın hastalıkları uzmanıyla görüşmeleri önerilir.

Yumurtalık Kisti Patlar Mı?

Yumurtalık kistleri patlayabilirler. Bu kistler, ilk oluştuklarında epey küçük bir boyuta sahiptirler. Daha sonra ise boyutlarında büyüme görülebilir. Yarı çapı 2 santimetreyi aşan over kistleri, patlama riski taşımaktadır. Yumurtalık (Over) kisti patlaması sonucu yaşanabilecek sağlık sorunlarından korunmak için düzenli doktor kontrollerini aksatmamak gerekir.

Yumurtalık Kisti Patlaması Tehlikeli Mi?

Yumurtalık kistlerinin patlaması son derece tehlikeli sonuçlar doğurabilir. Bu kistlerin içerisinde kan, sıvı ve bazı vücut dokuları yer alabilmektedir. Eğer kistler patlarsa kistin içerisindeki sıvılar, vücut boşluklarına sızabilir ve enfeksiyonlara yol açabilirler. Yumurtalık kisti patlamasının bir diğer tehlikesi ise kanama meydana gelmesidir.

Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı, ilaç tedavisi ile kontrol altına alınamayan veya patolojik olarak sınıflandırılan yumurtalık kistleri için yapılır. Bu ameliyat kapalı cerrahi tekniklerle yapılır. Kistlerin alınması için karın bölgesine uzun kesiler atılmasına gerek kalmaz. Ameliyat öncesinde doktor, hastaya genel anestezi uygular. Böylece ameliyat tamamen ağrısız gerçekleşir. Ameliyat sırasında ise laparoskopik teknikler kullanılır. Bu gelişmiş ameliyat tekniği kapsamında öncelikle göbek bölgesine 1 santimetreden küçük kesiler atılır. Doktor bu küçük açıklıklardan, laparoskopi kamerasını yumurtalıklara yönlendirir. Kameradan ekrana gelen anlık görüntü doğrultusunda kisti bulur ve alır. Ameliyat, atılan küçük kesilerin, özel dikiş teknikleriyle kapatılmasıyla son bulur. Kapalı yumurtalık kisti ameliyatları genelde 1 saat civarında tamamlanmaktadır.

Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Sonrası İyileşme Süreci Nasıldır?

Ameliyat işlemleri son bulduktan sonra hasta özel bir odaya alınır. Gereken kontrol muayeneleri ve ek tedaviler gerçekleştirilir. Daha sonra ise taburcu edilir. Bazı durumlarda hastaların 1 gece hastanede kalması da gerekebilir. Ameliyatın arından hastalar, 3 ila 7 gün içerisinde gündelik yaşamlarına dönebilecek kadar iyileşirler. Ancak tam iyileşme sağlanana kadar ağır işlerden uzak durmaları, yorucu egzersizler yapmamaları önemlidir.

Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı sonrası dikkat edilmesi gerekenler şunlardır:

• Bir ila iki gün kadar banyo yapılmamalıdır. Bu sürenin ardından doktorun da önerisiyle ayakta duş alınabilir.
    • İyileşme sürecinde ilk hafta boyunca fiziksel aktivite son derece az olmalıdır, sonrasında ise hafif egzersizler ve günlük, basit işler yapılabilir.
    • Ameliyat bölgesinin enfeksiyon kapması riskine karşı tam iyileşme meydana gelene kadar havuza ve denize girilmemelidir.
    • Doktor kontrolleri aksatılmamalı ve doktor tarafından verilen ilaçlar düzenli olarak kullanılmalıdır.

Laparoskopik yumurtalık kisti ameliyatı sonrası dikkat edilmesi gerekenler bu şekilde sıralanabilir.

İstanbul Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Fiyatları 2023

İstanbul kapalı yumurtalık kisti ameliyatı fiyatları, ameliyatın nerede yapıldığına göre kişiden kişiye değişebilir. İstanbul laparoskopik yumurtalık kisti ameliyatı fiyatları hakkında bilgi almak için bizi arayabilir; kapsamlı bir görüşme için Prof. Dr. Hüseyin Cengiz gibi uzman bir jinekologdan randevu alabilirsiniz.