Dış Gebelik Tedavisi İstanbul

Rahim, gebelik sırasında fetüsün gelişim gösterdiği organdır. Bu organ, her ay hormonların kontrolünde kendisini gebeliğe hazırlar. Eğer gebelik gerçekleşirse süreç normal bir şekilde devam eder. Gebelik gerçekleşmezse yapılan hazırlıklar son bulur ve kalınlaşan rahim duvarı, belli bir miktarda kan ile birlikte vücuttan atılır. Sperm hücreleri ve yumurta hücresi yumurta kanalı veya fallop tüpleri olarak bilinen kanallarda buluşurlar. Dış gebelik tedavisi İstanbul için bize ulaşın.

Döllenme gerçekleştikten sonra ise döllenmiş olan yumurta, hamilelik için hazırlanmış olan rahme yerleşir. Burada, ideal olarak 9 ay 10 gün kadar gelişim gösterdikten sonra ise doğum gerçekleşir. Ancak bazen, döllenen yumurta, rahme yerleşmek yerine fallop tüplerinde gelişmeye başlar. Bu durum dış gebelik olarak bilinen, son derece tehlikeli bir hastalıktır. Yazımızın devamında ‘’Dış gebelik nedenleri nelerdir?’’, ‘’Dış gebelik tedavi edilmezse ne olur?’’, ‘’Dış gebelik tedavisi nasıl yapılır?’’ ve ‘’Dış gebelik tehlikeli midir?’’ gibi sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul dış gebelik tedavisi hakkında merak ettikleriniz için bize ulaşabilir; kapsamlı bir görüşme için Prof. Dr. Hüseyin Cengiz gibi uzman bir jinekologdan randevu alabilirsiniz.

Dış Gebelik Nedir?

Dış gebelik, zigotun (döllenmiş yumurtanın) rahim dışında bir yere tutunması ve orada gelişim göstermesidir. Dış gebelik tıp dilinde ektopik gebelik ismiyle de bilinmektedir. Doğal yollarla gerçekleşen gebeliklerde, döllenme fallop tüplerinde gerçekleşir. Yani sperm hücreleri, yumurta hücresi ile fallop tüplerinde buluşur. Döllenme gerçekleştikten bir süre sonra döllenmiş yumurta rahme yerleşir ve orada gelişmeye başlar. Ancak dış gebeliklerde döllenmiş yumurtanın gelişimi, rahim dışında gerçekleşir. Bu da dış gebeliği, dişi üreme sistemindeki organlar için zararlı ve kadın sağlığı için tehlikeli kılar.

Dış Gebelik Tedavisi Nedir?

Dış gebelik tedavisi, dış gebeliğin sonlandırılması ve dış gebeliğe bağlı ortaya çıkan sağlık sorunlarının ortadan kaldırılması için yapılan tedavidir. Dış gebelik tedavisi kapsamında çeşitli ilaç uygulamalarına, cerrahi işlemlere ve kontrol muayenelerine başvurulabilir. Dış gebelik tedavisinin kapsamı, hastanın sağlık durumuna özel olarak şekillenir.

Dış Gebelik Nedenleri Nelerdir?

Dış gebelik nedenleri arasında şunlar yer alabilir:

• Gebeliğin 35 yaşından sonra meydana gelmesi.
    • Endometriozis hastalığı.
    • Daha önce dış gebelik geçirmiş olmak
    • Daha önce fallop kanallarından cerrahi geçirmiş olmak
    • Rahim, yumurtalıklar veya fallop tüplerinde yapısal bozukluklar bulunması.
    • Alkol kullanımı, sigara bağımlılığı, madde bağımlılığı ve ilaç kullanımı
    • Dişi üreme sistemini tutan bazı enfeksiyon hastalıkları.

Dış gebelik sebepleri bu şekilde sıralanabilir.

Dış Gebelik Tedavisi Neden Yapılır?

Dış gebelik, doğumla sonuçlanması mümkün olmayan bir gebelik türüdür. Yani bebeğin, rahim dışında tamamen gelişmesi ve doğumun gerçekleşmesi imkânsızdır. Bununla birlikte dış gebelik, kişinin sağlığı için de son derece tehlikelidir. Bu yüzden en kısa zamanda tedavi edilmesi gerekir. Dış gebelik tedavisi, dış gebeliğin sonlandırılması ve kişinin olası sağlık sorunlarından korunabilmesi için yapılmaktadır.

Dış Gebelik Belirtileri Nelerdir?

Dış gebeliğin belirtileri arasında şunlar yer alabilir:

• Normal olmayan vajinal kanamalar.
    • Kasıklarda ve karında ağrı.
    • Rektal bölgede ağrı, basınç hissi.
    • Kanamaya bağlı bayılmalar.

Dış gebelik sırasında deneyimlenebilecek bazı belirtiler bunlardır.

Dış Gebelik Riski Kimlerde Daha Fazla?

Dış gebelik riski, hormon bozukluğu olan, daha önce dış gebelik yaşamış, 35 yaşından büyük kadınlarda; genel nüfusa oranla daha fazla olabilmektedir. Aynı şekilde rahminde yapısal bozukluklar olan ve endometriozis hastası olan kadınlar da dış gebelik konusunda risk altındadır.

Dış Gebelik Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Dış gebelik, tedavi edilmediği takdirde birey için ölümcül olabilen bir rahatsızlıktır. Döllenen yumurta, rahim dışında gelişirken, gelişim gösterdiği bölgeleri etkilemeye başlar. Bu etkilerin şiddeti zaman içerisinde büyür. Eğer tedavi gerçekleşmezse çevre dokular zarar görebilir. Buna bağlı olarak iç kanama ve kalıcı kısırlık gibi tehlikeler ortaya çıkabilir.

Dış Gebelik Tehlikeli Mi?

Dış gebelik tehlikeli bir durumdur. Daha önce de bahsettiğimiz gibi, zamanında tedavi edilmeyen dış gebelik, bireyin yaşamını tehdit edebilmektedir. Bu yüzden dış gebelikten şüphelenen bireyler, kesin teşhisin sağlanabilmesi için bir kadın doğum uzmanıyla görüşmelidirler.

Dış Gebelik Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Dış gebelik tedavisinin ne kadar süreceği, gebeliği sonlandırmak için yapılan işleme göre değişiklik gösterebilir. İlaç uygulamasıyla yapılan tedaviler birkaç hafta sürebilirken laparoskopik ameliyatla yapılan tedaviler bir saat gibi kısa bir sürede tamamlanabilir.

Dış Gebelik Tedavisi Nasıl Yapılır?

Dış gebelik tedavisinin ilk adımı, gebeliğin dış gebelik olduğundan emin olmaktır. Bu amaçla çeşitli görüntüleme işlemleri yapılabilir. Daha sonra ise gebeliğin kaçıncı haftada olduğu öğrenilir. Eğer gebeliğin erken dönemlerinde teşhis sağlanmışsa ilaçlı tedaviler ile gebelik sonlandırılabilir. Ancak ilerleyen dönemlerde laparoskopik dış gebelik ameliyatı gibi cerrahi operasyonlar gerekebilmektedir. Eğer dış gebeliğe bağlı olarak bireyde iç kanama ve organ hasarı oluşmuşsa farklı tedavi işlemlerine başvurmak mümkündür. Doktor, tedavinin tüm detaylarını, hastanın sağlık durumuna göre özel olarak planlayacaktır.

İstanbul Dış Gebelik Tedavisi Fiyatları 2023

İstanbul dış gebelik tedavisi fiyatları, tedavinin kapsamına göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir. İstanbul dış gebelik tedavisi fiyatları hakkında bilgi almak için bizi arayabilir; kapsamlı bir görüşme için Prof. Dr. Hüseyin Cengiz gibi uzman bir jinekologdan randevu alabilirsiniz.