Yumurtalık Kisti Tedavisi İstanbul

Kadınlarda, rahmin sağ ve sol yanlarında yer almak üzere iki adet yumurtalık bulunur. Bu yumurtalıkların içerisinde ise yumurta folikülleri vardır. Yumurta folikülleri, vakit gelince çatlar ve içlerindeki olgunlaşmış yumurtayı açığa çıkarırlar. Bazen yumurta folikülünün içerisinde çeşitli sıvı birikimleri meydana gelir ve folikül, zaman içerisinde kist haline dönüşür. Yumurtalıkların içerisinde veya üzerinde meydana gelebilen bu kistler gerek hormon salgılayabilmeleri gerekse de birikim göstererek çeşitli sorunlara yol açabilmeleri açısından tehlikeli olabilirler. Yumurtalık kisti tedavisi İstanbul için bize ulaşın.

Yumurtalık kistlerinin en yaygın belirtileri arasında adet kanamalarının normalden daha ağır geçmesi, cinsel birliktelik sırasında ağrı ve adet düzensizliği yer almaktadır. Bu belirtilerin ortadan kaldırılabilmesi ve beden sağlığının korunabilmesi için tıbbi tedavi gereklidir. Yazımızın devamında ‘’Yumurtalık kisti tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Yumurtalık kisti ameliyatı nasıl yapılır?’’, ‘’Yumurtalık kisti patlarsa ne olur?’’ ve ‘’Yumurtalık kisti kısırlık yapar mı?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul yumurtalık kisti tedavisi hakkında bilgi almak için bizi arayabilir; kapsamlı bir görüşme için Prof. Dr. Hüseyin Cengiz gibi uzman bir jinekologdan randevu alabilirsiniz.

Yumurtalık Kisti Nedir?

Yumurtalık kisti, yumurtalıklarda oluşan, içi çeşitli vücut sıvıları ile dolu olabilen zararlı kistlerdir. Bu kistler over kisti, yumurtlama kisti, korpus luteum kisti ve benzer isimlerle de bilinirler. Çoğu zaman bir şikâyete sebep olmasalar da başta adet düzensizliği, kasık ağrısı ve kısırlık gibi belirtilere yol açmaları da mümkündür. Yumurtalık kisti tedavisi genelde hormon düzenleyici ilaçlar ve özel cerrahi girişimler yardımı ile yapılmaktadır.

Yumurtalık Kisti Neden Olur?

Yumurtalık kistleri, daha önce de bahsettiğimiz gibi yumurtlama sürecinde yaşanan sorunlar sonucu meydana gelirler. Overlerde bulunan yumurta hücrelerinin, olgunlaşmalarından çatlamalarına, döllenip rahme yerleşmelerine kadar pek çok süreç hormonların kontrolü altındadır. Bu hormonlar arasında en önemlileri progesteron ve östrojen olarak bilinen hormonlardır. Eğer bunların, vücut içerisindeki hassas dengesi bozulursa yumurtalık kistleri meydana gelebilir.

Yumurtalık Kisti Belirtileri Nelerdir?

Yumurtalık kisti belirtileri arasında şunlar yer alabilir:

• Adet düzensizliği.
    • Adet kanamalarının normalden çok daha şiddetli olması.
    • Gebe kalmada zorlanma.
    • Mide bulantısı.
    • Karında şişlik hissi.
    • Karın ve kasıklarda ağrı.
    • Cinsel ilişki sırasında ağrı.

Over kisti belirtileri bu şekilde sıralanabilir.

Yumurtalık Kisti Kimlerde Görülür?

Yumurtalık kistleri, genelde ergenliğe girmiş olan bireylerde, yani adet kanamaları başlamış olan kişilerde görülür. Daha küçük yaşlardaki kişilerde yumurtalık kistlerine pek sık rastlanmamaktadır.

Yumurtalık Kisti Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Yumurtalık kistleri, dişi üreme sisteminin en önemli organlarından olan yumurtalıkların çevresinde gelişirler. Bu yüzden kontrol muayeneleriyle düzenli olarak takip edilmeleri, gerektiğinde ise tedavi edilmeleri gerekir. Aksi takdirde yumurtalık ve çevre organlar, bu kistlerin sebep olduğu tehlikelerle baş başa kalırlar.

Yumurtalık Kisti Tehlikeli Mi?

Yumurtalık kistlerinin pek çoğu zararsızdır. Ancak pek çoğunun zararsız olması hepsinin zararsız olduğu anlamına gelmez. Bazı yumurtalık kistleri, boyutları, konumları veya yapıları sebebiyle son derece tehlikeli sağlık sorunlarına yol açabilirler. Bazıları ise önceden tehlikesizken, büyüme sonucu tehlikeli bir yapı kazanabilirler. Bu yüzden yumurtalık kistlerinden şüphelenen tüm kadınlara, kontrollerin gerçekleştirilebilmesi ve gerekli tedavilerin erkenden uygulanabilmesi için bir kadın hastalıkları uzmanıyla görüşmeleri önerilir.

Yumurtalık Kisti Kendiliğinden Geçer Mi?

Yumurtalık kistlerinin bazıları kendiliğinden geçebilen bir yapıya sahiptir. Hatta bazı kistler adet kanamalarıyla vücuttan atılabilmektedir. Ancak yine de tüm kistler, olası risklere karşı doktor kontrolünden geçmelidirler. Özellikle de kistler sebebiyle daha önce bahsetmiş olduğumuz belirtiler deneyimleniyorsa doktor kontrolü son derece önemlidir.

Yumurtalık Kisti Patlar Mı?

Yumurtalık kistleri yeterince büyürlerse patlayabilirler. Çapı 4 santimetreye ulaşmış kistler, diğer kistlere göre çok daha fazla bir patlama riskine sahiptirler. Bu yüzden, bahsi geçen büyüklükteki kistler düzenli doktor takibinden geçmeli, gerekirse yumurtalık kisti ameliyatıyla alınmalıdırlar.

Yumurtalık Kisti Patlarsa Ne Olur?

Yumurtalık kistleri, patladıkları durumda içlerindeki sıvıları ve dokuları çevrelerine saçarlar. Eğer kistlerin içerisinde bulunan vücut sıvıları ve ektodermal dokular vücut içerisine yayılırsa tehlikeli enfeksiyonlar meydana gelebilir. Bu yüzden patlama riski olan yumurtalık kistlerinin alınması gerekebilir.

Yumurtalık Kisti Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Yumurtalık kisti tedavisi süresinde belirleyici olan faktör, tedavinin hangi yöntemle yapıldığıdır. Eğer ilaçlı tedavi seçenekleri değerlendiriliyorsa hasta, doktor tarafından reçete edilen ilaçlar en azından birkaç ay kullanmalıdır. Cerrahi işlemlerle yapılan tedavi ise çok daha etkili ve hızlıdır.

Yumurtalık Kisti Tedavisi Nasıl Yapılır?

Yumurtalık kistleri, eğer görece olarak basit yapılı ve tehlikesizlerse düzenli doktor kontrolleriyle gözetim altında tutulmaları yeterli olabilir. Aynı şekilde hormon içerikli ilaçlar yardımı ile kistlerin büyümesi, yeni kistlerin oluşması engellenebilir. Eğer kistlerin boyutu 8 santimetreyi buluyorsa veya kistler kötü huylu olma tehlikesi taşıyorlarsa kapalı yumurtalık kisti ameliyatı gibi cerrahi çözümler gerekebilir.

Yumurtalık Kisti Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Yumurtalık kisti ameliyatı, kötü huylu olma riski taşıyan, hızlı büyüyen ve kişinin gündelik yaşamına zarar veren kistlerin alınması için yapılır. Bu ameliyatın iki farklı türü vardır. İlki açık yumurtalık kisti ameliyatıdır ve kıyasla eski bir operasyondur. Diğeri ise kapalı yumurtalık kisti ameliyatıdır ve son derece modern olan laparoskopik tekniklerle yapılmaktadır. Her iki ameliyat da çoğunlukla genel anestezi altında gerçekleşmektedir. Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı sırasında kistler, çok daha küçük kesiler kullanılarak alınmaktadır. Bu operasyonun detayları hakkında bilgi almak için sitemizde yer alan Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı isimli yazıyı inceleyebilirsiniz.

İstanbul Yumurtalık Kisti Tedavisi Fiyatları 2023

İstanbul yumurtalık kisti tedavisi fiyatları, tedavi sırasında yapılan işlemlerin türüne göre kişiden kişiye değişebilir. İstanbul over kisti tedavisi fiyatları hakkında bilgi almak için bizi arayabilir; kapsamlı bir görüşme için Prof. Dr. Hüseyin Cengiz gibi uzman bir jinekologdan randevu alabilirsiniz.