Tüp Bebek Tedavisi İstanbul

Tüp bebek Tedavisi İstanbul kısırlık, erkek veya kadın kaynaklı olabilen, yaygınlığı git gide artan bir rahatsızlıktır. Bu rahatsızlığın kadınlarda ve erkeklerde pek çok sebebi vardır. Mesela erkeklerde, sperm hücrelerinin yeterli sayıda olmaması veya yeterince kaliteli olmamaları kısırlığa yol açabilmektedir. Kadınlarda ise yumurta hücrelerinin gerektiği gibi olgunlaşamaması veya rahimde yapısal bozukluklar bulunması gebeliğin gerçekleşmesini zorlaştırabilmekte, kısırlığa neden olabilmektedir. Tüp bebek tedavisi fiyatları İstanbul için bize ulaşın.

Ülkemizde ve dünyada, kısırlık tedavisinde kullanılan pek çok uygulama vardır. Bu uygulamalar arasında açık ara en başarılı ve gelişmiş olanı ise tüp bebek tedavisidir. Tüp bebek tedavisinin sunduğu modern imkânlar, her yıl kısırlık sorunu yaşayan binlerce çiftin çocuk sahibi olmasını sağlamaktadır. Yazımızın devamında ‘’Tüp bebek tedavisi ne zaman yapılır?’’, ‘’Tüp bebek tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Tüp bebek tedavisinin fiyatı nedir?’’ ve ‘’Tüp bebek tedavisi nasıl yapılır?’’ gibi sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul tüp bebek tedavisi fiyatları hakkında bilgi almak için bizi arayabilir; kapsamlı bir görüşme için Prof. Dr. Hüseyin Cengiz gibi uzman bir kadın hastalıkları doktorundan randevu alabilirsiniz.

Tüp Bebek Tedavisi Nedir?

Tüp bebek tedavisi, baba adayından alınan sperm hücrelerinin, anne adayından alınan yumurta hücrelerini laboratuvar koşullarında döllemesi ile gerçekleşen tedavidir. Tüp bebek tedavisi, kısırlığın tedavisi için kullanılan uygulamalar arasında en başarılı olanıdır. Tüp bebek tedavisi sayesinde döllenme işlemi laboratuvar koşullarında, güvenle gerçekleşebilir. Yeterince gelişen zigot (döllenmiş yumurta), embriyo transferi ile anne adayının rahmine bırakılabilir. Böylece kısırlığa yol açan pek çok hatalı süreç, başarı ile taklit edilebilir ve gebelik gerçekleşebilir.

Kısırlık Nedir?

Kısırlık, gebeliğin; korunmasız ve düzenli ilişkiye rağmen gerçekleşememesidir. Bu şartları sağlayan çiftler 1 yıl boyunca denemelerine rağmen gebelik gerçekleşmemişse kısırlıktan şüphelenilebilir. Eğer anne adayının yaşı 35’den büyükse 6 ay da yeterlidir.

Kadınlarda Kısırlık Nedenleri Nelerdir?

Kadınlarda kısırlık nedenleri arasında şunlar yer alabilir:

• Yumurtalama sürecinde yaşanan sorunlar.
    • Yumurta hücrelerinin yeterli olgunluğa ulaşamaması.
    • Yumurta foliküllerinin çatlayamaması.
    • Polikistik over sendromu ve endometriozis gibi hastalıklar.
    • Çikolata kistleri.
    • Rahimde polip ve miyom gibi kitleler yer alması.
    • Rahim ve diğer dişi üreme sistemi organlarındaki yapısal bozukluklar.
    • Hormon dengesizliği.
    • Tüplerin hasarlı ya da tıkalı olması
    • Aşırı stres.
    • Aşırı zayıflık.

Bu gibi etmenler kadınlarda kısırlığa yol açabilir.

Erkeklerde Kısırlık Nedenleri Nelerdir?

Erkeklerde kısırlık nedenleri arasında şunlar yer alabilir:

• Sperm hücrelerinin yeterince kaliteli olmaması.
    • Sperm hücrelerinde şekil ve yapı bozukluğu olması.
    • Menide yeterince hareketli sperm olmaması veya menide canlı sperm bulunmaması (azospermi).
    • Testislerde yapısal bozukluk bulunması.
    • Testislerde damar genişlemesi.
    • Spermlerin hareket kabiliyetinin düşük olması.
    • Hormon bozukluğu.
    • Aşırı stres.
    • Sigara, alkol ve madde kullanımı gibi zararlı alışkanlıklar.

Erkeklerde kısırlığa yol açabilen faktörler bunlardır.

Tüp Bebek Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

Tüp bebek tedavisinin avantajları arasında şunlar yer alır:

• Tüp bebek tedavisinde anne adayının kendi yumurtaları ve baba adayının kendi sperm hücreleri kullanılır. Yani çiftler, doğacak olan bebeğin biyolojik ebeveynleridir.
    • Tüp bebek tedavisinin başarı oranı son derece yüksektir.
    • Gelişmiş ve modern bir tedavidir.
    • Ağrılı bir tedavi değildir.

Tüp bebek tedavisinin avantajları bu şekilde sıralanabilir.

Tüp Bebek Tedavisinin Başarı Oranı Nedir?

Tüp bebek tedavisinin başarı oranı %40 ila %65 civarındadır. Daha modern işlemlerle gerçekleşen tüp bebek tedavileri bahsi geçen orandan çok daha yüksek bir başarı vaat edebilmektedir. Tüp bebek tedavisinin başarı oranı, anne adayının yaşına göre bir miktar değişebilir. Anne adayının yaşı 35’den büyükse tüp bebek tedavisinin başarı oranı düşebilmektedir. Bu yüzden tüp bebek tedavisinin erken yaşlarda yapılması daha avantajlıdır.

Tüp Bebek Tedavisi İstanbul Ne Kadar Sürer?

Tüp bebek tedavisi genelde 15 ila 17 gün kadar sürmektedir. Yani tüm tedavi işlemleri 3 haftadan kısa bir sürede tamamlanmaktadır.

Tüp Bebek Tedavisi İstanbul Zararlı Mı?

Tüp bebek tedavisi herhangi bir şekilde zararlı veya tehlikeli bir uygulama değildir. Bu uygulama, ideal koşullar altında, uzman bir doktorun liderliğinde gerçekleşmektedir. Tedavi sırasında yapılacak olan tüm işlemler önceden planlanmaktadır. Böylece tedavinin başarısı ve etkinlik seviyesi arttırılmaktadır.

Tüp Bebek Tedavisinde Cinsiyet Seçimi Yapılabilir Mi?

Tüp bebek tedavisinde cinsiyet seçimi yapmak mümkündür. Ancak bu işlem, etik sebeplerden ülkemizde yasal değildir. Yani Türkiye’de tüp bebek tedavisi yaptıracak olan çiftler bebeklerinin cinsiyetlerini seçemez veya belirleyemezler.

Tüp Bebek Tedavisi İstanbul Nasıl Yapılır?

Tüp bebek tedavisinin aşamaları şu şekilde sıralanabilir:

• Kısırlık ile ilgili incelemeler yapılır.
    • Tedavinin detayları kararlaştırılır, tedavi takvimi oluşturulur.
    • Anne adayına yumurta olgunlaştırıcı ilaçlar uygulanır.
    • Yumurtaların olgunlaşma seviyeleri, belli aralıklarla, ultrasonografi yardımıyla kontrol edilir.
    • Yumurta hücreleri yeterince olgunlaşmışsa yumurta toplama işlemi ile alınırlar.
    • Baba adayından mastürbasyon yolu ile sperm alınır.
    • Sperm hücreleri çeşitli kontrollerden ve işlemlerden geçer. Aralarından en kaliteli ve sağlıklı olanları seçilir.
    • Laboratuvar ortamında sperm hücrelerinin, yumurta hücresini döllemesi sağlanır.
    • Döllenen yumurtanın bir süre gelişmesi beklenir.
    • Daha sonra ise döllenen yumurta, embriyo transfer işlemi ile anne adayının rahmine yerleştirilir.

Tüp bebek tedavisi aşamaları bu şekildedir.

Tüp Bebek Tedavisi İstanbul Sonuçları Ne Zaman Belli Olur?

Tüp bebek tedavisinin sonuçları, embriyo transfer işleminin ardından 12 ila 14 gün sonra belli olur. Bahsi geçen süreden sonra çiftler, kan testi veya tek kullanımlık gebelik testleri ile gebeliğin gerçekleşip gerçekleşmediğini öğrenebilirler.

İstanbul Tüp Bebek Tedavisi Fiyatları 2023

İstanbul tüp bebek tedavisi fiyatları, tedavinin şartlarına ve nerede yapıldığına göre kişiden kişiye değişebilir. İstanbul tüp bebek fiyatları hakkında bilgi almak için bizi arayabilir; kapsamlı bir görüşme için Prof. Dr. Hüseyin Cengiz gibi uzman bir kadın hastalıkları doktorundan randevu alabilirsiniz.